20 błędów w pielęgnacji twarzy #seriapielęgnacyjna2

Witam! 

Dzisiaj powytykamy sobie troszkę błędy przy pielęgnacji twarzy jakie popełniamy najczęściej, a może nawet nie zdajemy sobie z nich sprawy! Pamiętajmy, że najważniejszym punktem, który powinien znajdować się na początku każdej pielęgnacyjnej listy powinien być taki, że musimy stosować się do tego czego potrzebuje nasza cera, nie ma jednego sposobu na pielęgnację. Każda z nas się różni i potrzebuje dla siebie nieco innych produktów.


1. Pierwszym dużym błędem jest niezmywanie makijażu przed snem! 

Noc jest odpowiednim czasem, w którym nasza cera powinna się regenerować, a nie być zapchana "starym" makijażem, przez niego skóra nie jest odpowiednio dotleniona, a rzęsy na których jest warstwa tuszu w nocy są bardziej podatne na łamliwość. 


2. Mycie twarzy zwykłym mydłem

Mydła mają silne odczyny zasadowe, które niszczą naturalną barierę skóry zmieniając jej naturalne pH, a zawarte w nim substancje alkaliczne wysuszają cerę. Dodatkowo skóra jest bardziej podatna na szkodliwe działanie mikroorganizmów bądź podrażnienia. 

3. Nie stosowanie toniku

Zadaniem tonika jest przywrócenie odpowiedniego pH naszej skórze, a dodatkowo substancje odżywcze zawarte w naszym kremie wchłoną się w większym stopniu niż bez użycia toniku. 

4. Pomijanie pielęgnacji szyi i dekoltu 

W obrębie tych partii skóra jest bardzo podatna na starzenie się i z tego względu wymaga ona szczególnej pielęgnacji, a bardzo często zapominamy przy aplikacji kremu na twarz zadbać również o te pozostałe zakamarki. 

5. Źle dobrany kosmetyk 

Takowe, które są źle dobrane do naszego typu cery nie będą działać odpowiednio, a nawet mogą nam zaszkodzić, przykładowo przy skórze suchej stosowanie produktów przeznaczonych dla tej tłustej może skutkować podrażnieniami, wysuszeniem. 

6. Skóra tłusta bez nawilżenia i zbytnie jej wysuszanie

Jeżeli nie chcemy, aby nasza skóra ze zdwojoną siłą produkowała sebum to nawilżaj ją regularnie. 
Dodatkowo nie powinniśmy stosować produktów silnie wysuszających na bazie alkoholu. 

7. Stosowanie zwykłego kremu na noc

Kremy na noc powinny być znacznie bogatsze w składzie niż te lekkie na dzień, mają one na zadaniu regenerować naszą skórę 


8. Nie używanie kremu pod oczy  bądź zły sposób jego nakładania

Skóra pod oczami jest dużo bardziej cieńsza niż ta na reszcie twarzy co wnioskuje tym, że jest ona o wiele bardziej delikatna i podatna na zmarszczki, uszkodzenia. Aplikacja powinna przebiegać równie delikatnie, a najlepszymi ruchami będzie wklepywanie produktu w skórę. 


9. Nie dbanie o akcesoria kosmetyczne

Na naszych pędzlach, gąbeczkach osiadają się bakterie jak i resztki kosmetyków, które my "wklepujemy" w twarz i tym samym również zatykamy swoje pory, żeby tego uniknąć należy dbać o swoje akcesoria do makijażu i systematycznie je myć. 

10. Źle wykonywany demakijaż 

Mam tutaj na myśli nieumiejętne pozbywanie się makijażu, mocne tarcie po twarzy, naciąganie skóry przy tym. 

11. Nie odpowiednie złuszczanie za częste, za rzadkie 

Peelingi jak wspominałam już w poprzednim wpisie są potrzebne, ale używanie ich każdego dnia bądź co drugi wpłynie niekorzystnie na naszą cerę tym bardziej w przypadku jeżeli posiadamy jakieś zmiany skórne. 

12. Wyciskanie pryszczy 

Oczywiście ja również nie jestem tutaj bez winy gdyż samej mi się to zdarza jednak jeżeli już musimy to zachowujmy przy tym pewną sterylność. Nie chodzi tutaj tylko o pozostałości w postaci blizn, a o fakt, że może dojść nawet do zakażenia. Ja osobiście polecam plasterki na pryszcze możecie dostać je w Douglasie za kilkanaście złotych. 


13. Używanie produktów po terminie bądź tych, które otwarte są już nieco za długo


 Teraz w sklepach internetowych (stacjonarnie nie widziałam jeszcze nigdzie) jesteśmy w stanie dostać naklejki, które umieszczamy na kosmetyku i opisujemy od kiedy dany produkt jest otwarty. Ja swoje miałam akurat dołączone do zamówienia z Tołpy.


14. Nie używanie kremów z filtrem 

Tym samym skazujemy swoją skórę na przebarwienia, większą możliwość na zmarszczki, a nawet zmiany nowotworowe. 

15. Radzenie sobie z poważnymi zmianami na skórze na własną rękę 

Bardzo często w internecie można spotkać się z tym, że Panie wstawiają zdjęcia różnych przemian i pytają jak na to zaradzić, czego użyć itd. W takim przypadku powinniśmy udać się do specjalisty, który ma wiedzę w danym zakresie i będzie wiedział co nam dolega i jaką "terapię" zastosować. 

16. Nakładanie maseczek na twarz pod oczy

Oczywiście znajdą się i takie maseczki, które możemy jak najbardziej oprócz nakładania na twarz rozprowadzać również pod oczami, ale znaczna większość do takowych nie należy. Aplikując zatem taki produkt obciążamy naszą skórę pod oczami bądź przy okazji dodatkowo jeszcze ją wysuszamy. 

17. Długotrwałe używanie tego samego kosmetyku 

Z pewnością miałyście tak, że czasem Wasz ulubiony krem, tonik po pewnym czasie użytkowania przestał być tak dobry jak na początku! Może być to zależne od innych potrzeb np uwarunkowanych zmianą pory roku to jest oczywiste, że w zimie musimy stawiać na dużo większe nawilżanie niż w przypadku innej pory roku. Dodatkowo jest pewna część bardzo ważnych składników dla twarzy, które rzadko występują jednocześnie w jednym kosmetyku dlatego czasem warto zamienić naszego ulubieńca na takiego, który będzie również miał "perełki" w swoim składzie, a po jakimś czasie zawsze możemy wrócić do tego poprzedniego. 

18. Tylko zewnętrzne działanie na skórę 

Stosowanie chociażby witamin bądź wapnia, cynku również jest w stanie poprawić nasz stan skóry, a przede wszystkim w dużej mierze będą zapobiegać powstawaniu nowych wyprysków. 

19. Błędna kolejność nakładania kosmetyków na twarz 

Pierwszym krokiem powinno być umycie naszej twarzy, a następnie użycie toniku. W późniejszym czasie idzie krem, krem pod oczy, balsam na usta. Odnośnie peelingów należy wykonywać je przed maseczką. 

20. Brak pielęgnacji, bądź brak systematyczności 

Ostatnio na szkoleniu spotkałam się z kobietą, która powiedziała, że nie używa kosmetyków do pielęgnacji bo e produkty tylko pogorszą stan jej cery, albo, że od stosowania kremu, maseczek po krótkim czasie będzie wyglądała na starszą. Drogie Panie źle dobrane kosmetyki, złe metody, techniki, produkty po dacie jak najbardziej są w stanie pogorszyć stan naszej cery, ale jednak gdy wiemy co jest nam potrzebne i robimy wszystko zgodnie z pewnymi zaleceniami to owe produkty nie sprawią, że będziemy wyglądać po roku na 30 lat więcej. Tak samo jest z brakiem systematyczności jeżeli robimy sobie wybiórcze luki i dbamy o cerę kilka dni, a później kilka dni przerwy to nie przyniesie to żadnych stałych efektów to tak samo jak w przypadku diety przez 5 dni trzymamy ścisłą dietę i ćwiczymy, a przez następne się opychamy. 

Przebrnęliśmy przez 20 błędów w pielęgnacji twarzy, dziewczyny jeżeli coś pominęłam śmiało piszcie w komentarzach, bądź o tym jakie były Wasze największe grzeszki w tym przypadku! 



Komentarze

  1. Mądre rzeczy piszesz ;) Niby każdy wie, ale czasem np. trudno odzwyczaić się od swojego ulubionego kremu, który używa się już jakiś czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, na prawdę jest ktoś na świecie kto nie zmywa makijażu przed pójściem spać? Brrr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej nadal są takie osoby!

      Usuń
    2. Kiedyś mi się zdarzyło, gdy wróciłam zmęczona z pracy i położyłam się tylko na chwile, a obudziłam się rano...

      Usuń
    3. Mi w ostatnim czasie również po wieczorze przy winie, piwie itd po prostu nie byłam już w stanie i od razu padłam do łóżka, ale są osoby, które uważają, że "po co zmywać ten makijaż skoro jutro również muszę się malować...." Bądź jest to zwykłe lenistwo.

      Usuń
  3. Poza typowo kobiecymi punktami także panowie znajdą coś dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczęśliwie udało mi się wyeliminować większość błędów ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja gdybym nie zmyła makijażu przed snem tobym chyba nie zasnęła :D

    Ciekawy post, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytając ten post uświadomiłam sobie ile błędów robię w pielęgnacji swojej twarzy. Muszę koniecznie zapisać ten post, by potem na spokojnie go jeszcze raz przeczytać i zapisać to co robię źle w zeszyciku. Dziękuje bardzo! Ten post jest z pewnością przydatny dla tak mało ogarniętych osób jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda,ze dopiero od niedawna firmy wprowadziły kremy z filtrami.
    U mnie grzech główny to przez lata było wyciskanie pryszczy... Teraz jakoś się uspokoiłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze nawet jak wrócę po jakieś imprezie późno zawsze zmywam makijaż :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. o jej..dopiero teraz uświadomiłaś mi ile popełniam błędów..wygląda na to ,że wystarczy zacząć przestrzegać chociaż większą cześć tych podstawowych zasad a moja cera będzie znacznie lepiej wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęście nie popełniam żadnego z tych błędów, chociaż kiedyś różnie bywało... ;) anikapietruszko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatne rady Kochana. Ja zazwyczaj stosuje się do nich chodź czasem zdarzy mi się zapomnieć i np wycisbac pryszcza:) dobrze ze mam je rzadko :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny wpis. U mnie najczęstszym błędem jest nie nakładanie kremu pod oczy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Venita trendy cream ultra- Turquoise Wave i Cosmic Blue

Jesienna propozycja makijażu oka!

Idealna propozycja na lato: Paletka firmy Zoeva: Sweet Glamour recenzja, zdjęcia, swatche, makijaż (seria paletkowa)